W jakim czasie przepłyniesz na ergometrze wioślarskim 500 metrów?

Ile razy w ciągu 2 minut podciągniesz się na drążku techniką strict pull-up (bez pomagania sobie dynamiką bioder)?

Ile zrobisz zwykłych przysiadów w ciągu dwóch minut?

Jaki maksymalny ciężar podniesiesz w martwym ciągu? A w zarzucie do siadu? A w rwaniu? Z jakim ciężarem maksymalnym wykonasz back squat i front squat? Ile kalorii spalisz w ciągu dwóch minut na air bike’u?

W jakim czasie wykonasz workouty o wdzięcznych nazwach: Grace, Fran, Helen, Karen, Diane?

Mamy teraz okres, gdy podczas treningów sprawdzamy swoją ogólną sprawność przy wykorzystaniu właśnie tych wymienionych powyżej narzędzi. Po co one komu? Przecież nie każdy startuje w zawodach.

Dla mnie są to niezwykle cenne informacje dotyczące mojego własnego organizmu. Jest to też próba odpowiedzi na pytanie, co w ogóle dało mi pół roku treningów CrossFitu. A jeśli widać postępy w porównaniu z wynikami z poprzedniej edycji testów (sprzed około 4 miesięcy) – to jest to dodatkowy czynnik motywujący. Bo okazuje się, że CrossFit działa. Naprawdę i realnie, nie tylko w postaci widocznej zmiany sylwetki (co jest efektem ubocznym, choć fajnym 😉 ), ale również w progresie wyników tych prostych, wydawałoby się, testów. Bo one dają konkretne informacje, pokazują, co jest moją silniejszą, a co słabszą stroną. Już teraz widzę, że o ile zrobiłam generalnie postęp w każdej crossfitowej dziedzinie, o tyle zdecydowanie łatwiej wychodzi mi wydolnościówka, ćwiczenia gimnastyczne i z kettlem (po zrobieniu challenga 10 000 swingów z odważnikami zżyłam się jakoś mocniej ;)) niż praca ze sztangą. Tutaj, choć zrobiłam spory postęp w kwestii ogólnej siły, duuużo pracy technicznej przede mną, co mnie cieszy, bo ja lubię mieć przed sobą jakiś konkretny cel, który jest w zasięgu moich możliwości 🙂

W ciągu najbliższych dni testów i zbierania bezcennych danych ciąg dalszy 🙂
Jak ja mogłam wcześniej dawać radę żyć bez tych treningów – nie pojmuję kompletnie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*
*
Website